Pomimo naszych początkowych obaw, walka w Vampire’s Fall: Origins, jest bardzo przyjemna i wciągająca. Walka odbywa się turami, a co czwarta tura jest turą “combo”, która pozwala na tworzenie serii ataków.
Cała walka w Vampire’s Fall: Origins opiera się na kilku elementach, oto one:
- Życie, czyli ilość Twojego hp
- Koncentracja, dodatkowy pasek umiejętności, który pozwala nam na wykonywanie ataków specjalnych
- Dodatkowe umiejętności, które dzielą się na trzy linie:
- Złość – poprawiająca parametry ataków fizycznych
- Żywotność – poprawiająca parametry koncentracji i życie
- Podstęp – dająca bonus do XP i złota
Najważniejszym parametrem w walce w Vampire’s Fall: Origins, jest właśnie koncentracja i musisz zrobić wszystko, aby mieć jej jak najwięcej oraz żeby maksymalnie szybko się regenerowała. Niektórzy przeciwnicy mają specjalne ataki, obniżające Twoją regenerację koncentracji lub jej maksymalną ilość. W skrajnych przypadkach, nie będziesz w stanie wykonać żadnego ataku specjalnego w walce z takim przeciwnikiem.
Najlepiej zatem jest na początku rozwijać drzewko umiejętności pod kątem koncentracji
Opis ataków w Vampire’s Fall: Origins
W gałęzi kontrola mamy:
- Dźgnięcie w plecy – teleportuje Cię za przeciwnika i losowo wykonuje ataki (maksymalnie 5). Siłą ataku jest zależna od Twojej broni, szansa na trafienie jest zależna od poziomu umiejętności.
- Rój nietoperzy – sprawia, że z końcem każdej tury stado nietoperzy atakuje przeciwka. Siła ataku jest zależna od poziomu umiejętności oraz może być zwiększana w drzewku umiejętności w kategorii zdrowie. Atak ten zawsze trafia.
- Czary – strzela w przeciwnika magiczną kulą. Siła ataku jest zależna od poziomu umiejętności oraz może być zwiększana w drzewku umiejętności w kategorii zdrowie. Atak ten zawsze trafia.
- Paraliż – zmniejsza szanse na przeciwnika na uniknięcie ataku. Siła tej umiejętności, jest zależna od jej poziomu.
W gałęzi instynkt mamy:
- Wyostrzenie – zwiększa obrażenia zadawane przez broń. Siła tej umiejętności, jest zależna od jej poziomu.
- Ukąszenie – specjalny atak, który jako jedyny zapewnia nam leczenie. Siła tej umiejętności, jest zależna od jej poziomu.
- Złamanie – obniża wartość pancerza przeciwnika (maksymalnie o 100). Siła tej umiejętności, jest zależna od jej poziomu.
- Wzmocnienie – zwiększa wartość Twojego pancerza. Siła tej umiejętności, jest zależna od jej poziomu.
W gałęzi broń mamy:
- Atak podstawowy
- Atak specjalny
- Atak kombo, dostępny tylko w turach kombo.